BREIEN·fair isle·latvian sampler

Eindelijk opnieuw de latvian sampler!

Ik schrik er zelf van dat mijn laatste post over mijn latvian sampler geleden is van 22 januari 2017…

Door de Sockmadness wedstrijd, vele kleine projecten en workshops geven door, geraakte dit inbreiproject wat op de achtergrond. Hoog tijd dus om jou de verdere evolutie te laten zien.

Waar waren we gebleven? Klik even hier om te kijken.

Inmiddels zijn we bij week 39 aanbeland. Nog slechts 4 weken te gaan, en de sjaal is klaar. En wat nog belangrijker is: IK ZIT TERUG OP SCHEMA, weliswaar pas sinds gisteren, maar het doet wel deugd het gevoel te hebben dat je terug “bij” bent. De afgelopen 2 weken nam ik de draad weer op, na een achterstand van pakweg 6 weken…. Dat viel erg tegen, eerlijk gezegd…. De handigheid die ik had opgebouwd om met drie of meerdere kleuren tegelijk te breien, leek helemaal verdwenen…. Even dacht ik eraan om de sjaal in de vergeethoek te gooien, maar met mijn breireis naar Letland dit najaar in achterhoofd, raakte ik terug gemotiveerd en beet door. Ben ik even blij dat ik toch die discipline had.

Ik laat je mee genieten van de mooie letse motieven – helaas niet allemaal mooi gebreid, maar al doende leert men, denk ik maar.

329
Van dit soort patroontjes hou ik het meest

 

570
Onderste deel is opnieuw mijn favoriet om te breien. Bovenste gedeelte is LETLAND in de magische motieven van Carla Meijsen

 

882
Een stukje frivoliteit ertussen. De blauwe, groene en rode golven werden op het breiwerk geborduurd, net als de bloemetjes.
880
Lets touwtje als scheiding
20170627_124202
En het geheel tot nu toe.

Ik ben er zelf wel fier op dat ik zoiets kan. De verfijning ervan zal ik wellicht van de Letse dames zelf moeten leren :-).

 

Geef een reactie

