HAKEN

Lappenpoppen haken

20170724_163025.jpg

Sascha Blase-Van Wagtendonk vertederde mij een klein jaar geleden met haar boek Gehaakte Lappenpoppen. 

Zij is naast auteur van dit boek, tevens de bekende blogster A La Sascha. Op deze link vind je heel wat gratis haak- en breipatroontjes van haar.

Wie mij al langer volgt, weet dat ik liever brei dan haak, tenzij het over tunisch haken gaat.

Maar toch, dit boek was zo leuk, gewoon al om in te kijken!

De babyborrel van volgend weekend zorgde ervoor dat het niet alleen bij kijken bleef. Mijn eerste lappenpop zou eindelijk een feit worden!

De diertjes zijn allemaal zo schattig dat het echt moeilijk is om te kiezen. Ik ging uiteindelijk voor de kikker.

20170722_171820.jpg

Als materiaal koos ik de Scheepjes Stonewashed, zoals voorgeschreven in het boek.

Het hoofdje stak al gauw in mekaar. De kikker begon het levenslicht te zien met zijn zwarte veiligheidsoogjes.

20170722_175109.jpg

Nog even en hij kan kwaken.

🙂

Zowel voor de mond als voor de buik werd lichtgroen gebruikt. De draad waarmee je niet haakt, neem je langs achter mee, en je haakt hem vast. Net zoals bij tapestry haken, maar dan makkelijker.

De armen en de benen vond ik wel eerder een geprul. Doordat de omtrek ervan een stuk kleiner is, wordt het een echt gepriegel om te haken. Maar het blijft nog altijd makkelijker dan amigurimi haken, waaraan ik me ooit ook eens een paar keer heb gewaagd.

Alle onderdelen waren klaar na een kleine twee dagen.

20170724_163052.jpg

Eerst in volgorde leggen….

20170724_163110.jpg

Het hoofdje opvullen en er een belletje in steken. Dat vinden baby’s en peuters altijd wel leuk.

En dan alles zorgvuldig aan elkaar naaien.  (Eerlijk gezegd vind ik dit het minst leuke onderdeel, maar ja, wat moet, moet .)

Ziezo, klaar is de kikker!

20170725_133149.jpg

Nu nog even een fotoshoot vooraleer hij in de geschenkverpakking verdwijnt.

Jaja, hij kan al aardig het beest uithangen! Dat belooft als hij met zijn toekomstig vriendje Victor mag spelen!

Sascha Blase-Van Wagtendonk heeft ondertussen ook al een tweede boek uit: Gehaakte Lappenpoppen 2, en als ik goed geïnformeerd ben, zou er weldra een boek uitkomen over het haken van knuffeldoekjes.

Aan iedereen die graag een origineel geboorte- of verjaardagskado voor baby’s, peuters en kleuters wil maken, kan ik deze boeken sterk aanraden!

Advertenties

4 gedachten over “Lappenpoppen haken

  1. Als je liever beestjes breit ipv haakt, kijk eens bij annita, zijmaakthet op Ravelry. Jouw kikker is in elk geval leuk geworden!

    Like

  2. ik heb al verschillende diertjes gehaakt uit dit boek , het tweede boek is een aanrader want het gaat of kleine lappenpoppjes, op een avond heb je er zo eentje klaar, ik kijk ook uit naar de kunuffeldoekjesboek, ook tof om te haken,
    zie ik je zondag op de breitrein?
    Micheline

    Like