BREIEN·sokken

Zomerse Schoppel sokkenwol

Deze zomer ontdekte ik de Schoppel sokkenwol BOOTS bij Wolrus in Heist Op den Berg. De mannelijke kleurencombinatie sprak mij onmiddellijk aan. Immers, voor een man is het moeilijk om geschikte zomersokkenwol te vinden. Ofwel is er alleen effen garen, ofwel is het eerder klassiek, ofwel zijn de tinten zodanig contrasterend dat manlief ze liever in de winter onder een lange broek en dichte schoenen zou aandoen :-).

Deze BOOTS sokkenwol bestaat uit 44% wol, 42% katoen en 14% polyamide. Meer aandeel katoen is zeker niet nodig, om de sok nog soepel te kunnen houden. Sommige merken verkopen zomersokkenwol met 80% katoen, maar dat voelt al onaangenaam op de bol zelf. Wat gaat dat dan zijn als dat gebreid en gewassen is, denk ik dan?

Omdat ik eind juli met een vijftigtal dames van Leuven naar Blankenberge reisde met de ‘breitrein’, zocht ik een simpel patroontje uit om al babbelend te kunnen breien. Dit vond ik in het boek Superleuke sokken breien (uitgeverij Deltas).

Het is echt een simpel motiefje, maar toch met een mooi mannelijk resultaat. Zeker geschikt voor beginnende sokkenbreisters.

Ondertussen zijn de sokjes af, en worden ze al volop gedragen!

collage-2017-08-16.jpg

Spijtig genoeg krijg ik de kleur van de sokken zoals ze in werkelijkheid zijn, niet op de foto, hoe goed ik mijn best ook deed. Deze foto geeft meer de werkelijke kleuren weer, al is dat lichtgroen iets minder fel.75465992fcc3a4d7a_600x600

Schoppel BOOTS sokkenwol is zeker een aanrader als je eens wat anders wil dan de klassieke sokkenwolmerken!

 

 

 

2 gedachten over “Zomerse Schoppel sokkenwol

  1. Mijn mannen zouden dat ‘te paars’ vinden, tof dat jouw man dat wel wil dragen. Interessante samenstelling van het garen, dat moet ik ook eens opzoeken. Ik zit nu in Duitsland, en was niet van plan wol te kopen…

    Like

Geef een reactie

