BREIEN·latvian sampler·mutsen en wanten

Letland!

Eindelijk is het zover! Binnen enkele uurtjes hang ik in de lucht richting Letland! Ik ga zomaar eventjes op breikamp met 25 andere mensen, waarvan 6 Belgen, 17 Nederlanders, een Française, een Deense en een Japanse dame.

Hoe kom ik daar bij? 

Wel, twee jaar geleden kocht ik een all-in breipakketje met wol en patroon voor letse wanten. Maar het lukte me niet zo bijster goed om daar iets van te maken. Vorige winter had ik dan na lang zwoegen 1 want klaar, en toen heb ik het virus te pakken gekregen. De wanten zijn lekker warm omdat ze met zeer fijne naaldjes worden gebreid (1.25mm of 1.5mm) en daardoor liggen de steekjes allemaal zeer kort tegen mekaar.

21371095_1673301456016423_5264915109483891168_n

 

Ik hoop dat ik er weldra zo’n mooie kan breien als deze 🙂

20994084_1547993295243536_3876705905791573896_n

In het najaar 2016 begon ik aan de Latvian Sampler van Wieke van Keulen, en toen heb ik mezelf helemaal overtroffen, vooral met het breien met meer dan 2 kleuren tegelijk (lees hier) . De motieven hebben allemaal een betekenis, en daar wil ik het fijne van weten!

105

Naast het breien gaan we heel wat cultuur opsnuiven en van zeer dichtbij kennis maken met de plaatselijke breisters.

Mijn eerste breikamp ooit… mijn eerste vlucht ooit… Spannend!

eat.jpg

Mijn volgende post ga je kunnen lezen op woensdag, 19 september e.k.  . Je kan al raden waarover het zal gaan, he?

Tot dan!

 

 

 

5 gedachten over “Letland!

  1. SPANNEND!! Ik wou dat ik mee kon gaan, dit moet heerlijk zijn, maar ook vermoeiend tegelijkertijd. Nieuwe dingen leren over je favoriete hobby is toch leuk en het dan kunnen maken, geweldig!! Dit ga je nooit meer vergeten! Geniet ervan!

    Like

Geef een reactie

