BREIEN·sjaals en stola's

Lekker warme handgebreide col !

Deze keer laat ik jullie een snel-klaar projectje zien: een col, gebreid met Neon van Lang Yarns.

Lang Yarns Neon is een mix van extra fijne merinowol en gerecyclede PET-flessen.  Het polyester komt uit gerecyclede flessen uit Noord-Italië en is tijdens recycling geverfd met neonverf.  Hier zie je een close up van de draad zelf:

Toen ik begin september deze wol mocht testen, was ik eerst een beetje argwanend. Neon?? Gerecycleerde flessen? Whoe… euh… wat een felle kleur zat er in mijn bloggerbox…

Maar mijn jongvolwassen kinderen waren wel érg enthousiast over de Neon (allemaal ) én over de kleur (behalve de jongens dan 🙂 maar intussen heb ik gemerkt dat de Lang Yarns Soho reeks, al dan niet gecombineerd met een dun effen sokkengaren ook wel iets voor de jongens is ). Ze beaamden het innovatief en trendy karakter en zagen zichzelf al een sportieve look aangemeten met een of andere accessoire in dit garen.

Ik koos voor de colkraag die in het bijgeleverde patronenboekje stond. Met mijn super vlotte breinaalden nummer 8 mm van Knitpro Zing was de col in een mum van tijd gebreid. Echt een leuk breiwerkje om te ontspannen, of tv te kijken, een babbeltje tussendoor te slaan…. Ook zeker een aanrader voor beginnende brei(st)ers. Met 4 bollen heb je genoeg voor deze hippe accessoire.

Doordat ik werkte met een tijdelijke opzet en een kitchener stich heeft de col geen zicht- of voelbare naad. En dat is toch mooi meegenomen. Geen binnen- of buitenkant aan :-).

Dochterlief was meteen kandidaat om de colkraag aan jullie te tonen en…. ja… ze heeft hem al mee! Bewaren voor een eindejaarsgeschenk was niet meer aan de orde.. Maar misschien breng ik jullie wel op een idee?

Een gedachte over “Lekker warme handgebreide col !

  1. Het garen doet zijn naam eer aan, het is echt wel neon. Ik brei liever met echte wol en dunnere naalden, maar ik kan me voorstellen dat dit aanslaat bij jongeren en beginners.

    Like

Plaats een reactie